آمار بازدیدکنندگان سایت

00496926
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1406
3148
13836
53485
88837
496926

آی‌پی شما: 54.81.2.151
امروز: ساعت

تقلیل توانایی ها در حفظ و صیانت از جنگل های شمال

 

تقلیل توان عملیاتی یا توانایی ها در حفظ و صیانت از جنگل ها یک بحث جدی است و باید به ان اهمیت داد. مؤلفه های تخریب جنگل متنوعند و تحلیل توانایی های عوامل حفاظتی و نظارتی می تواند با ملاحظه اثرات تخریب و با استفاده از شاخص ها و معیارها انجام شود. بی تردید اجرای مقررات ماده 12 قانون افزایش بهره وری توانسته است در کنترل عوامل 

 

 

بهانه و تلنگر

 

بهانه و تلنگر

سال های مدیدی است که مدیریت جنگل توسط هر کسی و هر تخصصی و هر مسئولی مورد نقد بررسی قرار گرفته است. واقعیت این است که این نقدها غالباً از منظر وقوع وقایع و حوادث درست به نظر می رسد و نتیجه و پیامد همان وقایع با مصادیق مختلف مشهود و 

 

 

ابتکار عمل در مدیریت و کنترل آلودگی ریزگردها از دست رفت

 

ابتکار عمل در مدیریت و کنترل آلودگی ریزگردها از دست رفت

به مناسبت روز تودیع از سمت معاون امور جنگل !

هنوز باز نشست نشدم و در مورد مباحث مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست بازنشست نخواهم شد. عملکرد دستگاه های مرتبط در حدی نیست که کنترل منشأ انتشار امید بخش باشد. هر از گاهی برخی دستگاه ها به بیان عملکرد خود می پردازند. اما قدر مسلم می توان استنباط کرد، اقدام هر دستگاه اجرایی انتزاعی و انسجام امور 

 

 

فروختن هر نوع از دارایی ها بدتر از نوع دیگر است

اهمیت هر دارایی از دیگر دارایی ها بیشتر است و اگر فروش تراکم بر مبنای درآمد باشد، آنچه که از دست می رود حریم بصری است. حریم بصری اموال عمومی است. آنچه که می تواند در بلند مرتبه سازی ملاک عمل 


چالش دانش جنگلداری در دولت تدبیر و امید با بیم و تردید

 

متعجبم از کسانی که می گویند تحصیل کرده بخش منابع طبیعی از دانشگاه های مختلف هستند، اما شاعل نیستند و تجربه اجرایی ندارند و  یا در بخش اجرایی در سن پایین خدمتی هستند، نه به نظر استاد خود اعتنا می کنند و نه به نظر اهل تجربه !

 

 

ایده کاهش برداشت از جنگل های شمال

 در اجرای برنامه صیانت یک روند کاهش برداشت به مدیریت جنگل های شمال تحمیل شد. با تحمیل این روند به تدریج توان عملیاتی مجریان طرح های جنگلداری به تدریج کاهش یافت و در حالیکه  از دهه هفتاد سازمان به سمت افزایش دادن 


شایدخون شهدای محیط طبیعی کمک کند!

 

 

اینکه گفته شده مجلس نمی تواند کار خاصی بکند در موضوع دفاع شخصی منطقی است. مجلس برای محیط بانان کار خاصی نمی تواند انجام دهد!  اما مجلس یازدهم باید برای ارتقاء ضریب حفاظتی عرصه و اعیان منابع طبیعی و محافظان جان بر کفش کاری بکند و کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی با ترکیب جدید

 

وارونگی در اقتصاد ملی

 رفتارهای اقتصادی کشورهای توسعه یافته و صنعتی در مقایسه با کشورهای رو به توسعه بسیار متفاوت است. آنها به انحاء مختلف سعی در نگهداری بازار عرضه کالاهای صنعتی و حتی کشاورزی خود دارند و گاهی از طریق دامپینگ و گاهی در رابطه با تولید یک کالای استراتژیک حمله

 

سومین جمعه نماد مظلومیت جنگلبانان در پیش است

 

ایده تنفس بهره برداری از جنگل در ذات خود برنامه گریزی خواهد داشت.  بی تردید در اجرای برنامه تنفس جنگل  به حال خود رها خواهد شد. ما تجربه کرده ایم.!  ما را مجبور به راه های رفتة بن بست و 

روح انتخابات پیش روی امریکا متأثر از آرمان های انقلاب اسلامی است.

 

روح انتخابات پیش روی امریکا متأثر از آرمان های انقلاب اسلامی است.

اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با ساز و کار یکپارچگی مدیریت امکان پذیر است.

 

بی تردید یکی از ساز و کارهای قابل اعتنا، توجه به الگوی مدیریت یکپارچه و جامع در حوزه آبخیز است و می تواند در کمیته راهبری مدیریت جامع و یا کمیته اجرایی خود، رهیافت عبور از موانع دستیابی به  استفاده از ظرفیت ها و مزیت ها را پیدا کند.


هدف ها در چند منظوره کردن طرح های جنگلداری

 

هدف ها در چند منظوره کردن مدیریت علمی عملی جنگل مشتمل بر چه مواردی است و چه عواملی بر ضرورت های چند منظوره کردن دخالت داده می شوند.

بلایی خانمان سوز در انتظار جنگل مانند هزینه میلیاردی نگهداری ایستگاه های پایش هوا

 طرح های موضوع ماده 3 اساسا باید دارای تراز مالی و ضریب پایه بهره مالکانه باشند و مدیریت اجرای طرح واگذار گردد و این طرح ها برنامه محور و دارای اقتصاد درونزا هستند و نیازی به اعتبار دولتی ندارند. بر عکس طرح های پول محور نیز در خارج از شمال وجود دارند که مجموعاً با طرح های مرتعداری مشکلات مدیریتی خاص به خود دارند. تمرکز بر طرح پایش کیفی هوای کلانشهر ها مصداق سوء مدیریت طرح های اعتبار محور جای تأمل دارد و باید بحث کرد!!!!

از نا هماهنگی در نظام هماهنگ پرداخت تا مدیریت خدمات

فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از حقوق و مزایای کارکنان می گوید و تولید خدمت در برابر حقوق و مزایا از زاویه دیگری به یک چالش جدی تبدیل شده و اقدام تبعیض آمیز موجب سلب انگیزه های تولید خدمت به اربابان خدمت شده است . اربابان خدمت از چرایی چیزی نمی دانند و مداوم خدمت این دستگاه با ان دستگاه را مقایسه می کنند. من با این بحث می خواهم بگویم آیا مردم به عنوان اربابان خدمت بین دستگاه ها تفاوت فاحش تولید خدمت می بینند و مدیران  واقعا در تولید خدمت کارخاص خرقالعاده می کنند که باید دریافت ویژه و خاص و خارق العاده داشته باشند 

پر بحث ترين عناوين

كاربران آنلاين

ما 107 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم