آمار بازدیدکنندگان سایت

01974528
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
287
938
2969
18235
34729
1974528

آی‌پی شما: 54.237.249.90
امروز: ساعت

از نا هماهنگی در نظام هماهنگ پرداخت تا مدیریت خدمات

فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از حقوق و مزایای کارکنان می گوید و تولید خدمت در برابر حقوق و مزایا از زاویه دیگری به یک چالش جدی تبدیل شده و اقدام تبعیض آمیز موجب سلب انگیزه های تولید خدمت به اربابان خدمت شده است . اربابان خدمت از چرایی چیزی نمی دانند و مداوم خدمت این دستگاه با ان دستگاه را مقایسه می کنند. من با این بحث می خواهم بگویم آیا مردم به عنوان اربابان خدمت بین دستگاه ها تفاوت فاحش تولید خدمت می بینند و مدیران  واقعا در تولید خدمت کارخاص خرقالعاده می کنند که باید دریافت ویژه و خاص و خارق العاده داشته باشند 

واقعاً شتر سواری دولا دولا نمی شود حداقل خودمان را گول نزنیم ! وقتی پرداخت­های آنچنانی حقوق- اضافه کار- مأموریت یک مدیر است، پس هرگز نمی تواند پرداخت محرمانه محسوب شود. حداقل دیوان محاسبات عمومی اسناد آن را در بررسی­ ها دیده است و وزارت اقتصاد دارایی مالیات این مبالغ را وصول کرده است و شرکت­های بیمه ای بر حسب همین پرداخت­ها، حق بیمه دریافت کرده­اند و بانک عامل همه لیست­های پرداختی را به حساب گرفته است و قطعاً این پرداخت­ها در گزارش تفریغ بودجه سالانه به تصویب رسیده است.

 

کشف فساد از نوع دریافت حقوق و مزایای چند ده میلیونی برخی مدیران، قطعاً ناشی از بررسی تالی فاسد بروکراسی اداری نیست. طبعاً ناشی از صف کشی و اختلاف است و سبب بزرگنمایی این واقعه در جریان اجرا شده است. بی تردیدکسی دلش برای قشر حقوق بگیر و طبقه محروم جامعه نسوخته است. مردم به خوبی می دانند هرگز به آسیاب آنها از سیل مخرب آبی نرسید است و سنگ آسیاب محرومین هرگز بدین طریق نچرخید.

اخبار حقوق و مزایای چند ده میلیونی برخی مدیران قطعاً تبعات تصمیمات و ضوابط و مقررات نادرست دهه­ های گذشته  است که در سیستم اداری جریان یافت.

همه ما باید عوامل تولید را بشناسیم ( منابع « آب و خاک» سرمایه- نیروی انسانی ماهر- مدریت ) و به هر میزانی که هر یک از عوامل در تولید خدمت نقش دارند،حقوق پرداخت کنیم. نیروی انسانی یکی از عوامل تولید است و مدیریت که یکی دیگر از عوامل تولید است در وجود یک نفر در جمع کارکنان یک دستگاه اجرایی جمع می شود. بنابراین اگر یک نفر نیروی انسانی ماهر به عنوان مدیر انتخاب شود، می تواند تا دو برابر میزان حقوق و مزایای دریافتی یک نیروی انسانی همتراز خود در مدرک تحصیلی- در سنوات خدمت - درخدمت شایسته - درکارایی، حقوق و مزایا دریافت نماید. چون یک سازمان دو عامل تولید در یک فرد را به کار گرفته است.

واقعیت­ های تلخ در تبعات تصمیمات نادرست وجود دارد. از جمله لطایف متداول دوران دبستانی، بحث و جدل دو دانش آموز در یک کلاس بوده است که یکی می گفت پدرم نخست وزیر است و تمام تصمیمات دولت را او تصویب می کند و دیگری که فرزند یک پاسبان بود، می گفت پدرت هر چه تصویب کند پدرم با یک صوت آن را در سر چهار راه­ ها جابجا می کند و از اعتبار اجرایی می اندازد.

نمی دانم تعبیر اینکه این شغل و آن شغل حساسند یعنی چه ! در ساختار تشکیلاتی بر حسب ضرورت جایگاه شغلی ایجاد می شود و هر کسی در هر شغلی که داشته باشد، حضورش ضرورت و حساسیت دارد. از این رو پرداخت فوق العاده ­ها نباید اختلاف غیر منطقی ایجاد کند.

اختلاف پرداخت­ها در یک ساختار تشکیلاتی سبب می شود، تا مدیریت نتواند رنگ راهبری تشکیلاتی در ساختار بدهد و در بین کارکنان چهره کاریزماتیک برای هدایت کسب کند و بدین ترتیب انگیزه ­های معنوی در بین کارکنان از بین می رود وکارکنانی که کارایی بالایی دارند، نسبت به پرداخت­ های تبعیض ­آمیز حساسیت نشان داده و انگیزه­ های مادی را خود از دست می دهند و یک تشکیلات پویایی خود را از دست می دهد.

هرگز نباید این تصور را داشته باشیم که بتوانیم حفظ حقوق عمومی را در انواع اموال منقول و غیر منقول از طریق افزایش دادگاه­ها و ارتقاء جایگاه قضات ارتقا دهیم. یک پرونده ارجاعی به هر دادگاه توسط ضابط تنظیم می شود و هر عبارت مندرج در هر پرونده می تواند محمل استفاده از یک مقرره از هر مواد یک قانون باشد و یا از قرائن و اماره و استناد حکایت کند و اسباب صدور رای بر علیه گردد.

در حفظ حقوق عمومی ضابط هم شغل حساس دارد و هم وکیل شغل حساس دارد و هم قاضی  در بحث تولید هم مدیر شغل حسس دارد و هم کارگر خط تولید و هم توزیع کننده و بیزنس !

اینکه با اینگونه دسته بندی از اهمیت و حساسیت شغلی حرف بزنیم، واجد منطق لازم نیست. مجلس باید برای رفع تالی فاسد افزایش دریافت ها اقدام عاجل نماید.

اینکه شرکت مخابرات با استفاده از منابع مالی حاصل از فروش نفت که منابع ملی است ایجاد شود و درآمدش صرف پرداخت حقوق ناعادلانه و تبعیض آمیز شود. جهل در هماهنگی است.

اینکه در وزارت نیرو با این همه تخریب ناشی از سد سازی برق تولید شود و یا با احداث نیروگاه ­های آلاینده، مردم آلودگی ها را تحمل کنند و قیمت آب و برق هر ساله افزایش پیدا کند ، تا حقوق چند ده میلیونی مدیران تصمیم گیرنده قیمت حامل های انرژی تصویب شود، در کدام شاخص هماهنگی دارد و حامل بار عدالت است. چپاول و غارت و ضعف و ناتوانی در مدیریت است.

من هرگز در مراحل اتخاذ تصمیم منافع ملی را فراموش نکردم، هرگز در اتخاذ تصمیم حقوق عمومی را زایل نکردم و هر کجا متوجه شدم که اشتباه کردم گفتم اشتباه کردم !  و افتخار می کنم !.

درد مردم فقر ناشی از رکود است و رکود ناشی از بی تدبیری است. این پهنه سرزمینی خشک تا نیمه خشک می تواند برای 200 میلیون نفر بدون تخریب و تهدید امنیت بستر حیات، به دور از زمینخواری و کوه خواری امنیت غذایی نیز داشته باشد.

کشمکش­ ها دردی را دوا نمی کند. دولت­ ها از پس یک دیگر تشکیل شده و می شوند. هیچ یک از مقامات کشور نمی تواند بگویند در واقعه دریافت و پرداخت­ های حقوق و مزایای چند ده میلیونی بی اطلاع بوده است !

منتظران ظهور قائم آل محمد .عج. فقر دین را می برد. دین در حکومت دینی ! دارد دست بدست از دست می رود !

در حالیکه همه مدعی دینداری هستند. با این نوع اقدامات تبعیض آمیز فقرآور، تیشه به ریشه دین مداری مردم می زنند. آنها که می گویند ما می دانیم، ما می توانیم، باید بتوانند بگویند اینها مصادیق اصول گرایی است و اینها مصادیق دولت اصلاحات است و اینها مصادیق دولت توسعه و عدالت است.

مردم منتظر اقدام توام با تدبیر و اقدام امید بخش هستند !  مردم را دریابید ! 



نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد
  • هیچ نظری یافت نشد.

كاربران آنلاين

ما 44 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم