آمار بازدیدکنندگان سایت

02546414
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1618
1275
8073
26991
38094
2546414

آی‌پی شما: 3.219.217.107
امروز: ساعت

همسان سازی و پاسداری از تولید خدمتِ دولت

 باید از تولید خدمت دولت در مورد بازنشستگان در رابطه با همسان سازی، تقدیر کرد باید

 

همسان سازی و پاسداری از تولید خدمتِ دولت

 

 باید از تولید خدمت دولت در مورد بازنشستگان در رابطه با همسان سازی، تقدیر کرد.

در ادبیات اداری استخدامی و قانون مدیریت خدمات دولتی، ملاک جبران خدمت کارکنان به میزان تولید خدمت و کالا قرار داده شد، تولید خدمت و کالا در واقع همان تولید ناخالص ملی کشور است! اما نمی توان با چنان تعبیر و استنباطی در مورد جبران خدمت واکاوی نمود.

از جنبه ی اقتصادی تعبیر جبران خدمت کارکنان به تولید ناخالص ملی کشور ! فقط می تواند در مورد کارکنان شاغل استفاده شود زیرا تولید ناخالص ملی در سال مالی محاسبه می شود و بازنشسته ها سهم مستقیمی در تولید منتهی به یک سال مالی ندارند. اما چنانچه سازمان بازنشستگی را یک رکن رکین در جبران خدمت ملحوظ نظر قرار دهیم و کسورات حین اشتغال و سهم دولت به صندوق جهت ایجاد امنیت شغلی که به نحوی جبران خدمت غیر مستقیم در آینده محسوب می شود. میزان جبران خدمت بازنشستگان از طریق سازمان متولی، تولید خدمت محسوب می شود و در تولید ناخالص ملی نقش می آفریند، بنابراین من غیر مستقیم، صندوق بازنشستگی بستر تولید ناخالص ملی می گردد.

اما سوال اینجاست که از سال ۸۶ که تکلیف قانون برای دولت ایجاد شد و درآمد دولت وقت به نحوی بود که شاید اوج درآمد سرشار نفتی محسوب می شود، اجرای این قانون همسان سازی هرگز نمی تواند تکلیف مالا یطاق تلقی گردد و باید گفت که دولت وقت تعلل نمود و بستر اعسار برای بازنشستگان ایجاد کرد که بر بسیاری از شاخص های با ارزش اجتماعی نظیر مسکن ازدواج موالید - سلامت و امید به زندگی تاثیر منفی گذاشت.

ضعف های جاری نظام اداری اجرایی کشور چه در بخش دولتی و چه در بخش غیر دولتی، نتیجه عبور از خط قرمز کیفیت و رعایت استانداردهای ملی و جهانی است و مستقیما به آموزش و پرورش سرمایه انسانی ربط دارد و سال های مدیدی است که کبفیت فدای کمیت شد و نظام آموزش کشور ترمز پاره کرد و مردم به راحتی می بینند که غیر ارادی از مرز کیفیت عبور می کند.

می دانند مسئله اول کشور اقتصاد است ! و می دانند که آموزش ها بازدهی اقتصادی ندارد، اما تعجب آور این است به جای رفع آسیب ها در نظام آموزش و متناسب سازی با مسئله اول کشور، بر روی تصویر تفکیک جنسیت کتاب ابتدایی گیر می کنند، به تعبیر دیگر افراد دخیل در تنظیم سر فصل دروس، یا تصویر جلد کتاب کلاس سوم ابتدایی، هیچ توجهی به مسئله اول کشور ندارند و همه همّ آنها، یک نگاه تک بعدی مذموم و البته نا متعارف و صد البته برخلاف قانون اساسی و جاری کشور است

بخشی از نظام اداری کشور قادر به عبور از خود محوری نیست ! . به عنوان مثال:

نخبه های حاصل از نظام آموزش کشور که اگر با سکوی پرش المپیادها پروژه فرار مغرها را تجربه نکرده باشند و یا با باورهای ملی خود و یا خانواده خود به طریقی زمین گیر شده باشند، در شرکت های دانش بنیان رسوب کرده اند و متاسفانه روند تجاری سازی دانش آنها نیز در گرو سرمایه گذاری از طریق بخش دولتی و غیر دولتی است.

جالب است که بخش دولتی به دلیل محدودیت ناشی از تحریم محدود شده است و بخش غیر دولتی نیز به دلیل محدودیت هایی که دولتی ها در عین ناتوانی در استفاده از توان و سرمایه بخش غیر دولتی اعمال می کنند، بشدت محدود است و قادر به تحرک نیست و تسلیم رکود اقتصادی گردیده است.

اکنون باید نظام آموزش کشور از مردم طلب آمرزش کند که چرا کمیت را فدای کیفیت کرده است و اندک دانش و دانشمند جوان کشور نیز قادر به بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذار و جلب سرمایه برای تجاری سازی دانش خود نیستند.

 با این تعدد ضعف های آشکار در نظام اداری کشور، تامین اعتبار همسان سازی خود یک تراژدی است، اما در عین حال سازمان برنامه و بودجه کشور و ریاست آن سازمان و کارکنان همکار رئیس سازمان در این برنامه همسان سازی و اساتیدی که سمت نمایندگی مطالبات بازنشستگان را عهده دار بوده اند، در تلاشی همسو - هم افزا - همآهنگ در کانون بازنشستگان کشور منشآ نشاط شده اند که لازم دیدم بدان اشاره و به سهم خود قدردانی کنم.

همسان سازی تولید خدمتی است که در بدترین وضعیت معیشتی کشور، دولت دوزادهم دستور اجرای آن را در سال آخر عمر دولت و در بدترین شرایط رکود اقتصادی صادر کرده است.

 

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد
  • هیچ نظری یافت نشد.

كاربران آنلاين

ما 9 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم