آمار بازدیدکنندگان سایت

01418221
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
1306
3084
10706
55332
72936
1418221

آی‌پی شما: 54.198.119.26
امروز: ساعت

واگذاری اراضی ملی برای نهالکاری معمای پیچیده تر از طرح طوبی است.

بر زخم ها نمک نپاشید ! کسانیکه دیوارهای قرارداد دهساله طرح های جنگلداری را با کلنگ احساس و توهم، به آوار تبدیل کرده اند، چگونه از قرارداد و اعتبار دهساله و تمدید آن برای نهالکاری سخن می گویند ؟

 

 

واگذاری اراضی ملی برای نهالکاری معمای پیچیده تر از طرح طوبی است.

 

بر زخم ها نمک نپاشید ! کسانیکه دیوارهای قرارداد دهساله طرح های جنگلداری را با کلنگ احساس و توهم، به آوار تبدیل کرده اند، چگونه از قرارداد و اعتبار دهساله و تمدید آن برای نهالکاری سخن می گویند ؟

واگذاری دهساله اراضی ملی برای نهالکاری نه قانونی است نه قابل تمدید ! کسی که با چنین ادبیاتی ساز و کار احیا و توسعه می دهد، چرا قراردادهای دهساله جنگلداری را فسخ می کند ؟ چرا قرارداد دهساله پارک جنگلی را با مجری طرحی که متعهد و موفق در انجام تعهدات بوده را تمدید نمی کند ؟

واگذاری اراضی ملی برای نهالکاری به مردم اقدامی نادرست است. سرمایه گذاری در بخش منابع طبیعی از هر نوع زود بازده نیست و دوره برگشت سرمایه طولانی است و تنها ساز و کار استیفای حقوق سرمایه گذار طی همان فرایند دارای تجربه اجرایی بخش جنگل شمال است و به غیر از آن غالبا صوری و تشریفاتی و البته محملی برای سوداگری است و یا سر در گمی از نوع طرح طوبی !

عدم اشرافیت به تعاریف قانون و برد اجرایی و عدم اشرافیت به مواد قانونی جاری، سبب می شود تا هر حرفی به عنوان سیاست اجرایی یک سازمان شود، حال آنکه منابع ملی است و سمت ها و اختیارات محدود است !

هر سرمایه گذاری باید ابتدا با شنیدن چنین حرف هایی، به سمت مجریانی برود که قراردادشان در همین سال اجرایی، یک طرفه و برخلاف قانون فسخ شده است و الزاماً باید از آنها بپرسد، دلیل انفساخ قرارداد دهساله چه بوده است ؟

طبعا آنها خواهند گفت؛ برخی مسئول کم اطلاع و البته پرحاشیه که به دست و دهان مقامات دول استکباری چشم دوخته و با بَه بَه و چَه چَه آنها، بال پروازشان باز می شود و آشیانه فرامرزی معین تا نامعینی دارند، بی توجه به معیشت جامعه ذینفع در جنگل، با کلنک احساسِ تعدادی جوان کم تجربه و البته متوهم، به جای طی مسیر دوره انتقال، بنیان های اقتصاد دانش بنیان جنگلداری را از جا کنده اند و اکنون مستأصل به ارائه طرح جایگزین و چگونگی مدیریت این جنگل های با اهمیت هستند ؟.

کسانیکه می گفتند مگر می شود طرح جنگلداری را که سال ها در دست مجریان است پس گرفت ! اکنون با گذشت کمتر از یک سال متوجه توهم ناشی از إحساس خود شده اند و درک کردند که ایده تا اجرا محتاج توجه به تجربه است، نه سعی و خطا ! همان ایده پردازها از مدیران استان های شمال می خواهند از ظرفیت همان مجریان فسخ قرارداد شده برای حفاظت استفاده و از آنها تقاضا کنند تا انتخاب مجری جدید طرح را رها نکنند و جنگل خراب نشود !

آیا متولی جنگل های کشور نباید به خود زحمت خواندن ماده ۷ قانون اجرای سیاست های اصل ۴۴ را بدهد و فحوایی از مفاد آن را به خاطر بسپرد و هرگز تصمیمی مغایر با مفاد مرتبط با این فحوی؛ یعنی فرایند تسهیل در استفاده از توان و سرمایه بخش غیر دولتی را که مکرر در قوانین جاری مختلف، از جمله قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد نگیرد و با اجرای چنین تصمیم مقام مافوق خود مخالفت کند و یا لااقل به جامعه هدف و حوزه مأموریتی خود، پیامی دایر به عدم موافقت ساطع کند !

از دریافت اعتبار ۳۵۰ میلیون دلاری طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری بگویید، که سخنی خوش تر است ؟

کسی برای جلب رضایت مقام مافوق خود نشان می دهد سمعا و طاعتا مجری دستور برخلاف قانون است ! و اعتبار قرارداد دهساله را به سخره گرفته و بستر فروپاشی نظام نظارتی جنگل را فراهم کرده است، چرا سخن از قرارداد بیش تر از دوره مسئولیتش می گوید ؟

چرا سخن از قرارداد دهساله به میان می آورد در حالیکه هرگز فرم تیپ آن را ندیده است و هیچ اشرافیتی بر طرح و مفاد ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع و چگونگی دریافت بهره مالکانه ندارد، چرا معمای جدیدتر از طرح طوبی «ننگ مدیریتی» برای استفاده از توان و سرمایه بخش غیر دولتی می نویسد ؟

بهتر است ابتدا معمای نحوه دریافت بهره مالکانه طرح طوبی را حل کنید !

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان - شیروانی

    متشکرم از نکته سنجی شما

كاربران آنلاين

ما 27 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم