آمار بازدیدکنندگان سایت

02114804
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
342
749
2582
17456
26134
2114804

آی‌پی شما: 18.210.28.227
امروز: ساعت

احیا و توسعه گرشگری برای خروج از اقتصاد تک محصولی ضروری است.

 

 

صنعت گردشگری در دهکده جهانی پیش رو، در عین حالیکه یکی از مهمترین ابزارهای شناخته شده تعامل و تفاهم و حسن همجواری است، می تواند یکی از پیچیده ترین و ظریف ترین اقتصاد را برای کشورهای دارای ظرفیت گردشگری توجیه می کند.

 

احیا و توسعه گرشگری برای خروج از اقتصاد تک محصولی ضروری است.

 

صنعت گردشگری در دهکده جهانی پیش رو، در عین حالیکه یکی از مهمترین ابزارهای شناخته شده تعامل و تفاهم و حسن همجواری است، می تواند یکی از پیچیده ترین و ظریف ترین اقتصاد را برای کشورهای دارای ظرفیت گردشگری توجیه می کند. کشورهاییکه از ظرفیت های مختلف تاریخی- فرهنگی – دینی- طبیعی و سرمایه انسانی برخوردار باشند، توانایی ایجاد ابزارها و ساز و کارهای درآمدزای موجود در حوزه این اقتصاد را دارا هستند و می تواند سهم خود را از بازار جهانی این صنعت کسب کنند.

با وصف برخی ظرفیت های بالقوه و ویژه و کم نظیر در ایران، یکی از علل عدم موفقیت در برداشتن گام های توسعه عدم توافق در مبانی، مفاهیم، زمینه ها و ضرورت های توسعه صنعت گردشگری است.

سرمایه انسانی یکی از عوامل تولید است. یکی از ارزش های این سرمایه این است که در بازتوانی اهمیت ژئوپلتیکی ایران که با جاده ابریشم و ۱۵ کشور پیرامونی خود تلاقی فرهنگی پیدا می کند، در سازمان های فکری مختلف کشور، برای احیا و بازسازی به اقدام و عمل برسد.

ما بزرگترین کشور تولید کننده طلای سرخ هستیم، نبض تجارت طلای سرخ ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلاری اکنون در دست کشورهای توزیع کننده اروپایی است. ایران حتی توانایی گزک کردن برای گرفتن این بازار را ندارد.

اگر برای یک برنامه عملیاتی توسعه صنعت گردشگری و یا چگونگی اعطای مشوق که تورهای گردشگری ما در مفهوم جلب گردشگر موفق تر باشند، کاربست حل مسئله بازاریابی طلای سرخ و تقابل با دلالان خارجی با اجرای طرح تضمین خرید دولت از تولید کنندگان طلای سرح و بسته بندی آن برای اعطای مشوق به گردشگران است.

اگر به هر یک از گردشگران خارجی « ۲۰ گرم  در حدود ۵ مثقال » زعفران به ارزش ۱۰۰۰.۰۰۰ ریال در فرودگاه هدیه داده شود، نرفته به کشور مبدا ،یک میزبانی خوب ایرانی را بازتاب می دهد. تحت این برنامه ریزی برای هر یک میلیون گردشگر ۲۰ تن زعفران خرید و توزیع می شود و مشخص است که این دامپینگ تجاری برای هدف جلب یک فعالیت اقتصادی پر سودتری چون توسعه صنعت گردشگری با شرایط برد برد مدیریت می شود و طی آن دولت موضوع سردر گمی تولید کنندگان طلای سرخ را در قالب این برنامه ساماندهی می کند و خود را از یک ضعف مدیریت بر بازار جهانی طلای سرخ  از وضعیت باخته به سمت وضعیت برد سوق می دهد و از پتانسیل های تولید طلای سرخ در چارچوب اقتصاد مقاومتی سود می برد.

یک برنامه عملیاتی که از حیث استقرار و پیاده سازی دارای ظرافت های پیچیده ای در برنامه ریزی زمانی و مکانی است، به مدیریت توسعه صنعت گردشگری – مدیریت بخش کشاورزی – مدیریت بخش توسعه روستایی – مدیریت صنعت معدن تجارت، این امکان را می دهد که بهتر از گذشته اهداف چشم انداز را ببیند.

هدف های راهبردی معمولا بر روی ظرفیت های بالقوه متمرکزند، اشتباه راهبردی در مدیریت در هر حال یک رخداد تلقی می شود، اما نتیجه این رخداد غیر عمد که ناشی از اشتباه در یکی از هدف های راهبردی رخ داده است، به طول مدت آن برنامه به منافع ملی خسارت وارد می کند و فرصت را به سمت تهدید سوق می دهد، زیرا ممکن است ایجاد چنان فرصت هایی سودمند و اقتصادی نباشند. 

بسیاری از مردم جهان با وصف علاقمندی به ایران و بازدید و گردشگر درآم مدت ۳۷ سال با ایام  تلاطم اجتماعی و تحول و دگونی و انقلاب و جنگ و پس از آن قرار گرفتند، آنها در این ایام طولانی ایران را دارای پتاسیل التهاب و نا آرامی تصور می کردند، اگر در پناه امنیت کنونی و تحت سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط تورهای گردشگری با دانش و با تجربه ، سیمای دگرگونی از ایران ارائه و در قالب آن برنامه عملیاتی مد نظر به اجرا گذاشته شود، دستیاب به هدفگذاری مندرج در چشم انداز دور از ذهن نیست.


نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد
  • هیچ نظری یافت نشد.

كاربران آنلاين

ما 20 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم