آمار بازدیدکنندگان سایت

01882656
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
654
780
2177
21367
59490
1882656

آی‌پی شما: 52.55.186.225
امروز: ساعت

ضرورت وصول عوارض دروازه ای از مهمان خوانده یا ناخوانده شمال کشور

 

ضرورت عوارض دروازه ای از مهمان خوانده یا ناخوانده شمال کشور

عید بر شما مبارکباد و با سلامتی توفیق داشته باشید ده ها سال مهمان سفره ذات اقدس اله باشید، سفره شمال همیشه متنعم از نعمت های الهی پهن وگسترده است.  هم اکنون  در کلاردشت با هوای ابری 

 


ضرورت وصول عوارض دروازه ای از مهمان خوانده یا ناخوانده شمال کشور


عید بر شما مبارکباد و با سلامتی توفیق داشته باشید ده ها سال مهمان سفره ذات اقدس اله باشید، سفره شمال همیشه متنعم از نعمت های الهی پهن وگسترده است.  هم اکنون  در کلاردشت با هوای ابری گاهی با نم نم باران و در هر صورت خنک، ایام سپری می شود و شاید عیدانه فطر اعطا شده است.

هرچند اینترنت با کندی سرعتش به اینتر نات بیشتر شبیه است، اما خبر یک طرفه شدن و انسداد جاده کندوان و هراز را از همان ساعات اولیه داشتم و این حجم سفر برایم متصور بود و قبلا در این مورد نوشتم، که  با وجود 7 جاده مواصلاتی در شمال کشور برآورد می شود، در حدود60  میلیون سفر در سال داشته باشیم.

 انسداد جاده هراز نیز نشان از این نکته دارد، زندگی را نباید مختل نمود. کندوانی ها سال ها با این موضوع دست به گریبانند ف اما هراز تجربه اول بود . در هر حال اگر تردد جاده ها یک طرفه شود، هیچ تبعیتی از الگوی زندگی عادی مردم ندارد. مردم شمال ییلاق قشلاق می کنند و ترافیک مجموعه آبادی های ییلاقی از همین جاده ها باید جریان عادی خود را داشته باشد.

 همه ما باید بدانیم کسی از کسی دیگر برتری ندارد ! خواه مهمان باشد خواه میزبان !. همه مردم از مدیریت شبکه های جاده کشور یک توقع را دارند، عبوری ایمن و این حق مردم است !

ترافیک فعلی نتیجه صفر و صد کردن برخی کارهای کارشناسی است. حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست با اهمیت شده است چون تهدیدات زیستی واقعا وجود دارد، اما در همه مناطق و یا ناحیه رویشی و واحدهای مدیریت در حوزه آبخیز، یکسان نیست و تاب آوری متفاوتی دارند ، آثار تخریب  در عرصه و اعیان مشاهده می شود، اما به محض حصارکشی می بینیم تجدید حیات دارد مستقر می شود، پس توان تجدیدپذیری این نوع عرصه ها تحلیل نرفته است.

درطول دو سه دهه اخیر مدیریت مرتبط با امور زیر بنایی به هر دلیل نتوانسته است،ابهامات ناشی از سرعت تبعات تخریب یا فرسایشی شدن اجرای پروژه ها به دلیل ضیق اعتباری توسعه شبکه های امور زیر بنایی را رفع کند. عملیات مختلف مکانیکی پر تخریب بی ضابطه و غیر استاندارد را نمی توان نادیده گرفت، اما از طرف دیگر نمی توان نیاز اختناب نا پذیر جامعه را خط زد و به دلیل حساسیت های محیطی فرایند موافقت ها را با اطاله زمان مواجه کرد.

افراد زنده کره مسکون در تمام رفتارهای خود پر تبادل ظاهر می شوند و پرسرعت جابجا می گردند. این بخشی مهمی از واقعیت های محض این روزهای افراد زنده است . افراد زنده دنیا برای این تبادل و این سرعت اجتناب نا پذیر باید هزینه های مرتبط را بپردازند. شمال کشور تاب آوری این تبادل و سرعت جابجایی را ندارد. 14 میلیون ظرفیت تفرجی دارد نه شصت میلیون !

همه افراد باید به ظرفیت سازی راضی شوند و همه افراد باید در پرداخت هزینه ها مشارکت کنند و همه مدیریت ها با درک اینکه لزوماً باید تهدیدات زیستی را جدی بگیرند در عین هماهنگی با مدیریت منابع طبیعی حرکت کنند. مدیریت منابع طبیعی به سمت مدیریت یکپارچه گام برداشته و همه کمک کنند تا فرمانداران به عنوان رئیس کمیته محلی و استانداران به عنوان رئیس کمیته منطقه ای در راهبری مطالعات نقش مؤثر ایفا کنند و مطالعات طرح های نیمه تفصیلی و تفصیلی اجرایی مدیریت یکپارچه به درستی و دقت انجام و به تصویب برسد و ملاحظات مربوط به نیازهای و خطوط قرمزها رعایت شود.

همه باید در پرداخت عوارض دروازه ای همت کنند. تنها راه برون رفت از این شرایط پرداخت عوارض دروازه ای به مدیریت منابع طبیعی برای ظرفیت سازی و رفع نگرانی افراد جامعه نسبت به تهدیدات زیستی زباله سیل و ترسیب کربن و رفع الودگی های محیطی است.   


 

نظر خود را اضافه نمایید

ارسال نظر به عنوان مهمان

0
نظر شما بعد از تایید مدیریت در سایت منتشر خواهد شد
  • هیچ نظری یافت نشد.

كاربران آنلاين

ما یک مهمان و بدون عضو آنلاین داریم