واقعیت های تحرک اقتصادی و مقابله با رکود در سیاست اقتصاد مقاومتی


ظرفیت های شمال کشور با وجود جنگل و دریا و آب کافی، به طور مشخص کشاورزی دامداری و شیلاتی و صنایع چوبی و توسعه صنعت  توریسم -  توسعه تجارت است . 

واقعیت های تحرک اقتصادی و مقابله با رکود  در سیاست اقتصاد مقاومتی


ظرفیت های شمال کشور با وجود جنگل و دریا و آب کافی، به طور مشخص کشاورزی دامداری و شیلاتی و صنایع چوبی و توسعه صنعت  توریسم -  توسعه تجارت است . برای ظرفیت سازی در استان های شمالی فکر می کنم و علاقمندم تمهیداتی ایجاد کنم تا برای پیست اسکی در امام زاده ابراهیم در گیلان و دوهزار تنکابن به عنوان استفاده از سایر کاردهای اکوسیستمی نگهداری طرح های جنگلداری مجوز صادر کنم.

پتانسیل بالایی در این مناطق هست و سرمایه گذارانی !!!

اما یکی ازجنبه هایی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام وعمل در بحث گردشگری پرداختن به موضوع امنیت است.

-        امنیت خدمات هوایی باید امنیت خوبی پیدا کند. وقتی راجع به خلبان ایرانی حرف می زنند، از ابتکارعملشان تقدیر کنند

-        امنیت و سرعت خدمات ریلی خوبی داشته باشیم

-        امنیت و خدمات جاده ای ما مطلوب باشد. کیفیت جاده های توریستی - خدمات بین راهی حریم بصری جاده ها

-        امنیت رفتارها و هنجارهای مرتبط با شئونات اجتماعی

-        امنیت تأسیسات و خدمات گردشگری

-        امنیت سلامت و بهداشت محیط زیست

امنیت کشور بر سر صنعت توریسم سایه انداخته است . قدر این سایه را بدانیم ! صنعت توریسم در جهان با نیم سایه مواجه است. چین و امریکا ساخته یا سوخته با موضوع امنیت دسته پنجه نرم می کنند. باعتقاد من سطره استکباری شرق و غرب جهان با استفاده از قاعده تجارت و از طریق امنیت، بر موضوع درآمد هنگفت و مفت صنعت توریسم خیمه زده و سایه انداخته است.

واقعیت های جهان امروزی حاکم بر بازار صنعت توریسم می گوید که مالزی پتانسیل حذف شدن از طریق خط هوایی دارد. کشورهایی مانند فرانسه - ترکیه و بلژیک و... نیز از طریق نا امنی حملات تروریستی !

ایران پتانسیل پس زدن و دفع تقاضای بازار ! کافی است که یک اتفاق اخلاقی را مدیریت نکیم . این نکته سبب ابزار مخالفت های جدی اجتماعی می شود.

دیروز پنجشنبه از قلعه رودخان بازدید کردم . در شش ماهه قبل دو بار بازدید کردم. تعداد ساختمان های نوساز و تعداد فروشگاه های جدیدو تعادا اقامتگاه های استاندارد نشده و تعداد خودروهای در پارکینگ در مقایسه با شش ماه قبل نشان می دهد، پتانسیل دگرگونی وجو دارد و باید هدایت به نحو مطلوب و درست انجام شود ، تا بتوان در آیند قضاوت تحول و توسعه در مورد این اقدامات داشت.

در بازدید قبلی به مجری طرح گفتم، دکه ها و بَرَک های رنگ و رنگ را جمع اوری کند. خوب شد . بخشی از آلاچیق ها ایجاد شدند و بهداشت محیط زیست پارک خوب شد، ولی در آلاچیق ها هیزم مصرف می شود.  این خوب نیست، تهدید فرایند تخریب به وضوح قابل تحلیل و ارزیابی است . در الاچیق ها باید ذغال مصرف شود  و به جز عصا که از جنس بامبو است، تا اطلاع بعدی هیچ نوع صنایع دستی چوبی برای فروش در بازارچه عرضه نشود، اینها تمهیدات حفاظتی هستند. باید هر الاچیق عهده دار نگهداری حد اقل 100 اصله نهال دست کاشت باشد. آلاچیق ها علاوه بر سطح اشغال ، یک سطح محدود تردد داشته باشند و بقیه سطوح محصور شود. برای هدایت برنامه ها ناظر طرح مقیم داشته باشیم و در عرصه کمپ حاشیه رودخانه تابلوی هشدار داشته باشیم. 2050 خودرو در پارکینگ پارک و تعداد زیادی خودرو شاید بیش از این تعداد در دو سه روستای پایین دست با توجه به اینکه، رودخانه قلعه رودخان پتانسیل سیلخیزی دارد، پس ما هیچ تمهیدات مدیریت بحران در روستاهای پایین دست نداریم.  حداقل به جاده دسترسی دیگری نیاز است.

مردم با شیوه معیشت دیگری آشنا شدند باید در هدایت منطقی اقدام و عمل مناسب داشته باشیم.