آمار بازدیدکنندگان سایت

امروز: ساعت

دو خبر با اهمیت از کره زمین در این روزها

کشف نقطه‌ای از زمین که حیات ندارد  و کشف عمیق ترین نقطه روی خشکی در کره زمین

دو خبر با اهمیت از کره زمین در این روزها

کشف نقطه‌ای از زمین که حیات ندارد دالول در اتیوپی عاری از حیات است !

محققان پس از آزمایش های مختلف و انجام تحقیقات اعلام کرده اند در منطقه ای در اتیوپی به نام «دالول»هیچ گونه حیاتی وجود ندارد.

حیات در محیط های عجیبی روی زمین از صحرای خشک گرفته تا مناطق یخ زده و نقاط بسیار گرم و دریچه های ورود مواد سمی در کف اقیانوس وجود دارد.

به گزارش سی ان ان، اما دانشمندان مکانی در اتیوپی را کشف کرده‌اند که حیات به هیچ وجه در آن وجود ندارد. محققان برخلاف تحقیقات قبلی آزمایش های متعددی روی این نقطه از زمین انجام دادند و هیچ اثری از حیات حتی میکروارگانیسم‌ها در آن نیافتند. منطقه مذکور که «دالول»(Dallol) نام دارد، یکی از عجیب‌ترین محیط‌های زمین است. محیط این منطقه بسیار گرم، شور و اسیدی است. دریاچه های موجود در دالول تا دهانه های آتشفشانی کشیده می شوند که مملو از نمک، گازهای سمی و آب های جوشان ( به دلیل فعالیت های هیدروترمال) است.

حتی طی روزهای زمستانی دمای هوا از ۱۱۳ درجه فارنهایت بیشتر است. PH برخی چاله های نمکی و اسیدی منطقه حتی منفی است.

نتایج این تحقیقات در ژورنال Nature Ecology & Evolution منتشر شده است. لوپز گارسیا مولف ارشد این پژوهش و یکی از محققان مرکز تحقیقات علمی فرانسه در این باره می گوید:

ما نسبت به تحقیقات پیشین، نمونه های بیشتری را تحلیل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ گونه حیات میکروبی در این چاله های نمکی ، اسیدی و داغ یا دریاچه های مملو از منیزیم منطقه وجود ندارد. اما خارج از این دریاچه ها اوضاع فرق می کند.

او در این باره می گوید:

تنوع وسیعی از باکتری آرکی هالوفیل (نوعی از میکرو ارگانیسم های اولیه نمک دوست) در صحرا و دره های نمکی منطقه هیدروترمال وجود دارد. اما این میکرو ارگانیسم ها در دریاچه های هایپراسید و هایپر نمکی و همچنین دریاچه های سیاه و زرد دالول وجود ندارد. در این دریاچه ها منیزیم وجود دارد. تمام این موارد نشان می دهند دلیل پراکندگی میکروبی در منطقه باد و بازدیدکنندگان انسانی است.

محققان توال ژنتیکی عظیمی در این منطقه انجام دادند و هرگونه میکروارگانیسمی را بررسی کردند.

کشف عمیق ترین نقطه روی خشکی در کره زمین

محققان به وسیله یک فناوری جدید عمیق ترین نقطه روی خشکی در کره زمین را کشف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، عمیق ترین نقطه روی خشکی در زمین در شرق قاره قطب جنوب و زیر یخچال Denman کشف شده است.

تنگه کشف شده عمیق مملو از یخ و برف ۳.۵ کیلومتر پایین تر از سطح دریا است. این کشف در نقشه جدید White Continent مشخص شده که شکل بستر سنگی زیر ورقه یخی را با جزئیاتی دقیق نشان می دهد.

ویژگی های این دره در درک انسان از تغییرات احتمالی آتی در قطب جنوب را افزایش می دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا با کمک فناوری جدید BedMachine این کشف را انجام داده اند.

دانشمندان با استفاده از اطلاعات ۱۹انستیتو مربوط به ضخامت یخ ها از سال ۱۹۶۷ تاکنون، اطلاعات اندازه گیری یخ ها در برنامه های Operation IceBridge ناسا و همین طور اطلاعات ارتعاشی این کشف را انجام دادند.

ترکیب این اطلاعات دقیق ترین تصاویر از منطقه قطب جنوب را فراهم کرده است که به دانشمندان کمک می کند تاثیرات تغییرات آب و هوایی را بررسی کنند.

نظر خود را اضافه نمایید